Balance Bloggen

Læs om arbejdsrelaterede spørgsmål og udfordringer, nye trends, tendenser, stress, trivsel og selvudvikling.

FÅ BLOGINDLÆG
DIREKTE I DIN INDBAKKE

TILMELD DIG HER

Skab et godt arbejdsmiljø, når du arbejder hjemme

Hjemmearbejdspladsen er ikke et nyt fænomen, selv om mange gennem den senere tid har arbejdet mere hjemmefra end vanligt? Men hvad er egentlig reglerne i forbindelse med hjemmearbejdspladsen? I vores e-kursus kan du som arbejdsgiver eller arbejdsmiljørepræsentant få indblik i de gældende krav og hvordan du som arbejdsgiver er forpligtet. Kurset er også til dig, […]

Kompetencepåbud erstatter rådgivningspåbud

Så kom de længe ventede lempelser ift. påbud fra Arbejdstilsynet. Den nye bekendtgørelse påpeger at man som virksomhed, nu kan anvende en intern kompetent arbejdsmiljøressource eller bruge en ekstern rådgiver, til at løse en given udfordring der måtte blive påvist ved et besøg fra Arbejdstilsynet. Den interne ressource skal iflg. Arbejdstilsynet være en afdeling/team eller […]

Er I sikret mod brand på jeres arbejdsplads?

Hvis ulykke er ude, hvad skal du så sikre dig? • Først og fremmest skal du vide, hvor brandslukkeren er. • Dernæst skal brandslukkeren eller brandtæppe være i god tilstand og kunne klare opgaven. Desværre ser jeg mange brandslukkere ud på arbejdspladsen der giver falsk tryghed, fordi de ikke bliver kontrolleret og efterset efter forskrifterne. […]

Hvad er fejlen her?

Rigtig mange steder møder jeg omhældt håndsprit til ”smart” anden emballage end originalemballagen, men det må man IKKE, det samme gælder alle andre former for kemi. Håndsprit og alt andet kemi skal forblive i den emballage, det kommer i fra producenten, med mindre man bl.a. sikre at: den korrekte mærkning føler med over på den […]

Nye kurser på e-portalen!

Vores kursus-katalog er blevet udvidet! Nyeste kurser på listen omfatter blandt andet “Den gode hjemmearbejdsplads” “Outplacement – Kom godt videre i det nye job” “Stresset Leder” Og ikke mindst “Stresshåndtering for arbejdsmiljø- og tillidsrepræsentanter (2-i-1 kursus)”

Det psykiske arbejdsmiljø

Det psykiske og sociale arbejdsmiljø handler om følelser, trivsel/mistrivsel og arbejdsglæde. Det er med andre ord en lidt mere uhåndgribelig størrelse at arbejde med, for det er ikke nemt at ”læse”, hvad andre mennesker tænker og føler. Måske lægger du ikke så meget mærke til det, eller tænker over om dit arbejdsmiljø er godt eller […]

Coronaprægede arbejdsvilkår er det, der stresser ledere mest

Faldt over denne interessante artikel fra lederne og ingen tvivl om, at Corona påvirker arbejdstrivslen bland ledere ”Hver fjerde af alle lederne føler sig stressede over ændrede arbejdsvilkår som følge af coronakrisen. Ledere har på meget kort tid skulle tilpasse sig nye opgaver og tilegne sig helt nye kompetencer. Det handler både om selve opgaveløsningen, […]

Trivselsprojekt i fuld gang med støtte fra Velliv Foreningen.

Målet kan være det samme i forskellige virksomheder, men vejen dertil skal være forskellig, for ingen virksomheder og medarbejder er ens. Det bedste resultat fås med tilpasset materiale og undervisning, medarbejderinvolvering og en god styregruppe der støtter projektets implementering undervejs. Hos KW Betonteknik i Slagelse arbejder vi med at optimere trivselslen som en integreret del […]

Få viden om hvordan coronakrisen har påvirket trivsel og opgaveløsning

Vil du have værktøjer, tips og tricks og ikke mindst viden, når det drejer sig om Corona vs. beskæftigelse og relationer mellem medarbejder og leder og mellem kollegaer, så kik nærmere på dette link. Her deler projektleder Malene Friis Andersen fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø og hendes team bag, den forskning der er lavet […]

Hvad er et godt arbejdsmiljø?

Arbejdsmiljøet er en fælles betegnelse, for de miljøforhold der skal arbejdes under. Vi kan opdele arbejdsmiljøet i følgende to områder: Fysiske Psykisk/Sociale Langt de fleste af os bruger størstedelen af vores vågne tid på arbejdspladsen. Derfor er det også vigtigt, at man har det godt både fysisk og psykisk/socialt og kan være tryg i de […]

Håndsprit er også kemi

Håndsprit er ikke bare vand. Det er vigtigt at du tager stilling til, hvilken håndsprit du vælger, og at I på arbejdspladsen sørger for den rigtige og nødvendige dokumentation. Håndsprit er kemi og skal håndteres sådan på arbejdspladsen. Vi ser desværre rigtig meget håndsprit på markedet, hvor man ikke kan fremskaffe de påkrævet sikkerhedsdatablade og […]

Nye online kurser til de professionelle håndværkere

Som eneforhandler på Sjælland tilbyder vi nu professionelt udarbejdede e-kurser til nøglepersoner og arbejdsmiljømedarbejdere i jeres virksomhed. Tag kurset online når det passer dig og modtag gyldigt diplom ved gennemført undervisning. Vi tilbyder bl.a. følgende kurser L-AUS (arbejde på eller nær ved elektriske installationer) Arbejdsmiljø og sikkerhed ved svejsning og termisk skæring (varmt arbejde) … […]

Ny bekendtgørelse sætter fokus på det psykiske arbejdsmiljø

I dag offentliggøres den nye bekendtgørelse om psykisk arbejdsmiljø. Bekendtgørelsen gør det tydeligere for arbejdsgivere, ledere og medarbejdere, hvilke regler der gælder for at forebygge problemer i det psykiske arbejdsmiljø. Den nye bekendtgørelse træder i kraft den 1. november og det giver DIG, som arbejdsgiver lige præcis en måned til at forholde dig til de […]

Testpersoner søges!

Jeg har udviklet et e-kursus, der kan hjælpe let til moderat stressede af med stress. Kurset giver også værktøjer til at forbygge alvorlig stresset.  Inden kurset frigives, har vi brug for en række testpersoner Enten er du i målgruppen let til moderat stresset Eller også har du tidligere været i et stressforløb hos mig, og har brug for at blive genopfrisket og måske få […]

Har du fri når du har ferie?

Ofte bliver mailen lige tjekket, telefonen aflyttet eller besvaret og arbejdsopgaver lige håndteret, selv om der egentlig står ferie på kalenderen. Fik du holdt din ferie? Ferien er der hvor vi primært skal give slip, lade op og hente energi og overskud til den tid der kommer efter. Det er et fortjent frikvarter, en pause […]

Gode arbejdsdage

Gode arbejdsdage – når de andre holder ferie Arbejder du – mens de andre holder sommerferie? Mængden af arbejde er måske ikke den samme i disse dage, men din arbejdsindsats mens kollegaerne holder fri er lige så vigtig. Gør arbejdsdagen i denne periode til noget særligt og huske at gør noget for arbejdsglæden, for dig […]

Sommerferie med glæde

Så står sommerferien for døren og jeg glæder mig helt vildt 🙂 Selv om man kan lide sit arbejde trods travlhed og dagligt opnår en masse arbejdsglæde, så kan man godt se frem til en velfortjent sommerferie. En ferie hvor man kan lave noget helt andet og være mere sammen med familie og venner! Det […]

Danmarks mentale sundhedsdag

D. 8. Oktober afholdes Danmarks mentale Sundhedsdag. Vil I sætte fokus på stress og trivsel denne dag og ovenikøbet have mulighed for at gøre det gratis! Vi har fokus på det gode og sunde arbejdsmiljø og arbejder med stress og trivsel på arbejdspladserne. Vi tilbyder jeres arbejdsplads et oplæg eller en workshop alt efter jeres […]

Covid-19 kan nu anmeldes som arbejdsskade

Arbejdstilsynet skriver at Covid-19 nu er kommet på erhvervssygdomsfortegnelsens punkt H. 2 over Infektionssygdomme fra mennesker, fordi det er en sygdom, der opstår som følge af smitte fra menneske til menneske. Det betyder, at du som arbejdsgiver skal sikre, at arbejdsmiljøforholdene gør, at der kan arbejdes sikkerheds og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt, og at der er […]

Vi bruger ikke kemi

Sprit er også Kemi Som arbejdsgiver er du forpligtet til at have styr på jeres kemi i virksomheden, faktisk er der krav om, at I udarbejder en kemisk risikovurdering på den kemi I anvender og fremskaffer opdaterede sikkerhedsdatablade fra leverandøren. Mange virksomheder bruger og anvender ikke kemi i hverdagen og er derfor ikke underlagt kravet, […]

Distanceledelse

I denne coronatid er der mange leder, der udfordres ved at have fået en ny dimension i lederrollen. En rolle som måske ikke er prøvet før og derfor er der ingen erfaring af bygge på eller støtte sig op af. At blive kastet ud en arbejdsopgave, man ikke føler sig klædt på til, kan i […]

Vi åbner klinikken igen!

Med baggrund i regeringens udmelding over weekenden har jeg valgt at åbne klinikken igen, så jeg kan tage mod dig, der har brug for hjælp til stresshåndtering eller andre af livets udfordringer. Åbningen betyder at alle gældende forholdsregler tages, herunder god afstand, ingen fysisk kontakt, håndsprit og rengøring mellem hver klient. Det glæder mig, at […]

Arbejdspladsmiljø i en Coronatid

Verden er en anden og vi må alle lige nu, forholde os til at vores arbejdsdag er blevet en anden. Krisen har store konsekvenser for arbejdsmarked. Mange virksomheder skal pludselig til at arbejde på nye måder, hvor vi bl.a. ser at mange i dag må arbejde hjemmefra, mens andre sidder alene tilbage på arbejdspladsen. Krisen […]

Tidsrøvere

Oplever du som mange andre at der er for få timer i døgnet? Kunne du tænke dig, at det var muligt at tilkøbe flere timer, så bunken af opgaver på skrivebordet kunne fjernes, eller at der var tid til at få afsluttet den kundeopgave du er bagud med? Jeg har selv en presset kalender for […]

Webinar – Husk det gode arbejdsmiljø

– også på afstand Arbejdsmiljøet har i denne tid fået en ny dimension, hvilket betyder at mange virksomheder og medarbejdere lige nu er udfordret i forhold til at få arbejdspladsen til at fungere bedst muligt fysisk og psykisk. Èt er arbejdssituationen lige nu, men der kommer også en tid efter corona, hvor det arbejdsmiljø der […]

Alene på kontoret

Jeg har tidligere skrevet om arbejdsmiljøforholdene for de medarbejdere, der lige nu må arbejde hjemmefra, men for langt de fleste som stadig er på arbejdspladsen tilknyttet det administrative arbejde, gælder langt de fleste forhold også her. Mange sidder alene på kontoret uden tilknytning til kollegaer og omverden. Isolationen gør, at vi fastlåses ved pc’en og […]

Hvilken historie fortæller du?

Indrømmet, i slutningen af først Corona karantæneuge, var jeg godt rystet, angst og skræmt. Fra den ene dag til den anden ændrede verden sig og alt adfærd, arbejde og privat skulle omlægges og finde ind i nye vaner. Alle omkring mig lignede råvildt fanget i lyskeglen fra billygtens skær og ingen steder, havde jeg mulighed […]

Hjemmearbejdspladsen giver smerter

Jeg får i denne tid en del henvendelser om arbejdspladsens indretning, når der er tale om hjemmearbejdspladsen. Mange har før Corona sendte os hjem for at arbejde, haft enkelet arbejdsdage i hjemmet, og der kan en enkelt bærbar pc og en telefon snildt klare opgaven. Men lige nu sidder mange hjemme i en mere permanent […]

Hvad kan vi hjælpe med?

Arbejdsmiljø nu og i fremtiden Ét er hvad der sker lige nu og hvor fokus er på nuværende tidspunkt, men hverdagen kommer igen. For mange vil det opleves som et lyntog, der hurtigt kommer gennem perronen og hvor du hurtigt skal komme med ombord, hvis du vil sikre ikke at miste bagagen på vejen og […]

Undgå stress i denne Coronatid

Så gik den første uge, efter vi fra regeringen fik at vide, at vi skulle ændre vores hverdags- og arbejdsrytmer. Mange rammes af god grund i denne tid af frygten for nu’et og fremtiden. Flere arbejder nu hjemmefra, er isoleret eller på anden vis afskåret fra det, der normalt skaber en tryg hverdag. Hverdagen og […]

Få det bedste ud af situationen

Selv om meget lige nu virker kaotisk og ude af proportioner, så er der også meget positivt at hente i sådan en tid. Vi står alle lige nu, i noget vi ikke har prøvet før og derfor heller ikke har fået med i vores beredskabsplaner ude i virksomhederne. Vi er ikke klædt på til at […]

Corona – hvad er dit ansvar som arbejdsgiver?

En række medarbejdergrupper, fx med kritiske funktioner, kan ikke arbejde hjemme. Her har du som arbejdsgiver ansvar for at kortlægge, om der er risiko for, at de kan blive udsat for smitte med coronavirus fra fx kunder, klienter eller andre medarbejdere. Hvis det er tilfældet, skal du iværksætte foranstaltninger, der så effektivt som muligt kan […]

Hold kontakt

Har du som arbejdsgiver måtte sende dine medarbejder hjem, for at arbejde hjemmefra, er det vigtigt, at du sikrer, at de har de fornødne værktøjer til at udføre arbejdet og også at der afstemmes forventninger ift. arbejdsmængden, arbejdstimer osv.   En hjemsendt medarbejder kan hurtigt føle sig arbejdsmæssigt isoleret og den manglende fysiske kontakt til […]

Er du alene?

“Jeg er jo helt alene på arbejdet. Jeg har ingen at sige godmorgen til, ingen at dele en fødselsdagskage med, ingen at ønske god ferie, ingen at give high five når det går godt og ingen at bede om hjælp hos eller dele udfordringerne med når det mindre godt. Jeg havde ingen at læsse af […]

Hjemmearbejdsplads

Rigtig mange er i disse dagen sendt hjem for at arbejde og det er ikke alle, der har de nødvendige rammer for en hjemmearbejdsplads, så husk at holde pauser, gå en tur (så længe det er muligt 😉), lav nogle nakke/skuldre øvelser og i det hele taget hold kroppen i gang. Mange timer ved en bærbar […]

Sådan forholder vi os til COVID-19 …

Da vi i det daglige er i kontakt med mange virksomheder og herunder medarbejdere, både i den rådgivende rolle og som stressbehandler, er fokus på sikkerheden naturligvis højt prioriteret fra vores side. Vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer og regeringens anvisninger. Dette indbefatter blandt andet i størst muligt omfang at undgå at have fysisk kontakt og kun afholde […]

Få overblik over arbejdsmiljøopgaverne

Arbejdsmiljøhjulet er et godt ledelsesværktøjArbejdsmiljøhjulet er et visuelt værktøj, der hjælper med at prioritere de arbejdsmiljøområder der skal bruges ressourcer på. Tit ser jeg lister over arbejdsmiljøopgaver, men de bliver ikke prioriteret eller vurderet. De tages bare efterhånden som tiden tillader det og i den rækkefølge de nu engang er kommet på listen. Hvorfor bruge arbejdsmiljøhjulet?Arbejdsmiljøhjulet […]

Tavshed er guld værd – Siger man …

“Tavshed er guld værd – siger man, men det er ikke sandt, for det havde nær taget livet af mig. Jeg sagde ikke noget til nogen, at jeg havde det elendigt, at jeg var bange og var ved at miste mig selv. Jeg tænkte, hvis bare jeg kunne holde facaden og ikke ligge mine kollegaer […]

Særligt fokus på kemi i plast, glas og beton-brancherne

I 2020 er der ekstra fokus på kemi i plast, glas og beton-brancherne. Har du en mindre håndværks-virksomhed? Eller måske en stor produktions-virksomhed? Uanset hvad har du højst sandsynligt produkter der indeholder kemi som skal dokumenteres. Får du besøg af Arbejdstilsynet er kemi og fysisk arbejdsmiljø (sikkerhed) det første der kigges på. For at kunne […]

Inden opstart på arbejdet

– efter en stress-sygemelding Jeg skriver p.t. på en e-bog om det at komme tilbage til arbejdet efter en stress-sygemelding. Du får med dette indlæg en lille bid af den kommende e-bog. Inden du vender tilbage til arbejdet efter en længere stress-sygemelding, er det vigtigt at være afklaret med, hvad årsagen var til at du […]

Brug en time på at ændre dit liv

Sidder du nu tilbagevendt på arbejdet efter en god afslappende ferie, og kan du allerede nu begynde at mærke de første tegn på at stress og mistrivsel, så er det vigtigt, at du får handlet på det. Gik du på juleferie med stressen hængende ud af halsen, trykken for brystet og havde du ikke sovet […]

Sæt et mål der holder

Så er vi ved, at runde af for i år og dette indlæg bliver årets sidste. Du har fået et indlæg hver anden uge genne hele året og efter planen, skulle du have dit sidste blogindlæg i næste uge (tirsdag). Men på tirsdag er jeg sammen med min familie og holder arbejdsfri. Jeg er fortaler […]

Arbejdstilsynet begår færre fejl

Nye tal fra Arbejdsmiljøklagenævnet viser, at på blot fire år er antallet af forkerte afgørelser hos Arbejdstilsynet blevet halveret. Er det fordi, at de tilsynsførende er blevet bedre til at vurderer arbejdsmiljøet ude på arbejdspladserne eller skyldes de fine tal, at normeringen hos Arbejdstilsynet ikke har være tilstrækkelig de seneste år, og at der dermed […]

Annoncering i AM-PRO

Vi har hele tiden gang i mange ting, der støtter op om vores kunder og hjælper med, at gøre arbejdsmiljøarbejdet nemmere og bedre for dem. Vidste du for eksempel at I kan out-source ledelsen af- og store dele af jeres arbejdsmiljøarbejde? Vil I spare tid og ressourcer på, blandt andet jeres arbejdsmiljødokumentation, jeres APV, den […]

Et bæredygtigt arbejdsmiljø

Tager afsæt i den kultur I har i virksomheden. En bæredygtig arbejdsplads tager afsæt i medarbejdernes ve og vel og sikre, en sund og sikker kultur og arbejdsplads. Et bæredygtigt arbejdsmiljø bygger på forudsigelighed og mening. At vi oplever, at vores værdier og styrker kommer i spil og giver os følelsen af engagement. At vi […]

Storrumskontor vs. stillezone

Ny forskning viser at storrumskontorer stresser mere end først antaget. Hvem har ikke prøvet at blive fanget i en andens telefonsamtale, ved at lytte med og måske endda helt uden bevisets selv at være opmærksom på det i nuet. Jeg oplever ofte blandt mine klienter, at støj som telefonsnak er det er støjer og er […]

Ny ALL-IN kunde – Samarbejde

Vi kan nu byde endnu en ny ALL-IN kunde velkommen “i folden” hos Balance. Vi skal op på lakridserne og vi glæder os til samarbejdet med Lakrids By Bülow 🤝😊 Hos Balance ApS brænder vi for det samarbejde, vi har med vores kunder og nyder at se den forskel det kan gøre. Det er vores […]

Dropper du efterårsferien?

Hvis ikke man har skolesøgende børn, er der mange der mener, at det ikke er lige så aktuelt at holde sin efterårsferie. Tidligere undersøgelser fra Krifa viser at hver anden dansker holder sin efterårsferie. Den anden halvdel går på arbejde selv om 35% af dem har brug for at holde ferie, og hver femte har […]

Det ødelægger arbejdskulturen

To-trins plan der ødelægge arbejdskulturen fejltrin der ødelægger ferien for dig og dine medarbejdere Inden længe står efterårsferien for døren. Har du valgt at holder ferie eller kalder du det ferie, men reelt bare arbejder hjemmefra? Hvis du er typen, der når du holder ferie, bruger dagene til at sender og tjekker mails og svare […]

Stress eller udmatningssyndrom

Stress eller udmatningssyndrom Begrebet stress bruges i flæng og gør det svært, for dem der er alvorligt stresset at acceptere, at de er ramt af stress. Hvis man kan bruge udtrykket stresset, om det at stå i kø hos købmanden, så kan det jo ikke også være stress, når man er så fysisk og psykisk […]

Der er stadig lidt tid at løbe på endnu

D. 10. oktober er Danmarks Mentale Sundhedsdag og i den anledning donere Velliv Foreningen penge til 500 arbejdspladser, der vil sætte fokus på mental sundhed ved et arrangement på dagen. Arbejdspladsen kan selv bestemme, hvad arrangementet om mental sundhed skal indeholde. Det kan være et foredrag, en workshop eller en firmaudflugt med fokus på mental […]

Det går over af sig selv

Det går over af sig selv – eller gør det? Høre du til dem, der ofte siger til dig selv og andre; Det går nok over. Jeg skal bare gennem ugen. Når først jeg har holdt ferie, eller når vi først er gennem projektet, så bliver alt godt? Så hører du måske til dem, der […]

Stressfri sommerferie

Står ferien for døren eller er den allerede godt i gang? De fleste af os, forestiller os en afslappende og arbejdsfri periode når vi holder ferie. En ferie hvor vi kan koble helt fra, lave ingen ting og slippe hverdagens bekymringer, planlægning og stress. Men rigtig mange har svært ved at komme helt ned i […]

Smid ikke alt på gulvet

I mange år har det været et lovkrav, at udarbejde arbejdspladsbrugsanvisninger (APB) på den kemi man anvender på virksomheden. Mange tror fejlagtigt, at har man bare sikkerhedsdatabladene fra leverandøren, så har man sin kemi lovmæssigt på plads. Sikkerhedsdatablad vs. Arbejdspladsbrugsanvisning Sikkerhedsdatabladet fortæller grundlæggende om det enkelte produkt i 18 punkter, herunder handelsnavn, kemisk sammensætning, faretegn, […]

Når tid er guld værd

Som virksomhedsleder/-ejer kender du sikkert til, at tiden kan føles knap og der ofte skal prioriteres hårdt, for at få alle ender til at hænge sammen. Men får du hver gang prioriteret rigtigt og er du klar over konsekvensen af dine prioriteringer? Arbejdsmiljøområdet er desværre ofte et af de områder der bliver nedprioriteret, fordi det […]

Arbejdsmiljøhjulet

Et ledelsesværktøj der er med til at skabe overblik Arbejdsmiljøhjulet er et visuelt værktøj der hjælper med at prioritere de arbejdsmiljøområder der skal bruges ressourcer på. Hvorfor bruge arbejdsmiljøhjulet? Hjulet skaber overblik ved at sikre: • Fokus på de relevante arbejdsmiljøområder • Fokus på hvilke områder der skal forbedres • En måde at diskutere fordele […]

Artikel: Arbejdsmiljø på abonnement

“For mange små og mellemstore virksomheder bliver arbejdsmiljøet ofte nedprioriteret, fordi tiden går med den daglige drift, men en abonnementsordning med en professionel arbejdsmiljøkonsulent kan være med til at sikre et godt arbejdsmiljø, som både gavner medarbejderne og bundlinjen..” Dette kan du læse meget mere om i vores indlæg i Politikken fra d. 19/4-2019. Læs den her.

Arbejdsmiljøet i bedring men langt fra mål

I en pressemeddelelse fra Beskæftigelsesministeriet fortæller Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen at arbejdsmiljøet er i bedring, men der er fortsat lagt til det mål, der er sat for 2020. En undersøgelse fra ”Arbejdsmiljø og Helbred 2018” fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA), viser at der er fremgang i arbejdsmiljøet på de danske arbejdspladser. Tallene er […]

Et godt arbejdsmiljø er også en god forretning

Flere undersøgelser bl.a. fra ISSA viser at investering i arbejdsmiljøet kan ses på bundlinjen. Hvad gør I allerede godt i forhold til øget arbejdsmiljø og hvor kunne I gøre det bedre? Et spørgsmål der med fordel kan stilles på ledelsesniveau og i arbejdsmiljøorganisationen. Vi ved alle at et godt arbejdsmiljø øger motivation, effektivitet og produktivitet, […]

Mere uddannelse til arbejdsmiljø-repræsentanterne

Undersøgelser fra FTF og LO viser at arbejdsmiljørepræsentanter ikke bliver tilbudt efteruddannelse. Videnscenter for Arbejdsmiljø skrev i deres nyhedsbrev af d. 8. januar 2018, at arbejdsmiljørepræsentanterne mangler uddannelse. Kun halvdelen af landets arbejdsmiljørepræsentanter får tilbud om efteruddannelse, som de ifølge arbejdsmiljøloven har krav på. Samtidig peger 46 procent af arbejdsmiljørepræsentanterne i undersøgelse på, at mere […]

Så kalder arbejdet igen efter ferien

Overgangen fra en længerevarende ferie som sommer- og juleferie, til en hverdag med vanlige arbejds- og private rutiner, kan føles uinspirerende, tung og trist, men heldigvis kan der gøres noget, så du får en blødere landing.Ferien er slut og arbejdet kalder igen. Måske har du det som rigtig mange andre, en følelse af at de […]

Hvordan er din rolle?

Lever du efter dine grundlæggende værdier og er der en naturlig balance mellem de roller du spiller i dit liv? I forlængelse af sidste blogindlæg, vil jeg fortsætte med begrebet værdi(er). Vil du have en styrepind i dit liv, så du kan undgå for mange udenoms-sejladser, kollisioner eller forlis, må du finde ind til de […]

Hvorfor går du på arbejde?

Forældremøde, ferie, job udfordringer, juleplanlægning… Er det svært at få enderne til at mødes? Vi har så mange muligheder og valg vi skal træffe, at vi nogle gange ”vælter” i dem og helt glemmer de værdier der ligger bag de valg vi træffer. ​ Sæt ord på dine værdier En gammel historie lyder ”to mænd […]

Implementer 10 gode rutiner i din hverdag

Som hjælper dig til at håndtere din stress. Arbejdet har en stor indflydelse i forhold til stress blandt danskerne. Lad ikke stress styre dig, men tag hånd om den inden det er for sent. Stress betegnes i dag som en folkesygdom og tallet af stressramte er stigende. Ingen er tjent med at blive stressramt, det forringer […]

Nyt samarbejde

Balance ApS har valgt at indgå samarbejde med Nordic Health Institute (NHI) NHI samarbejder med pensionskasser/sundhedsforsikringer og andre større organisationer og har frem til nu, primært haft sit fokus på smertebehandling i form af bl.a. fysioterapi m.m. Her over sommeren 2018, har NHI indgået samarbejde med Forebyg Stress, som Balance nu igennem mange år har […]