Balance Bloggen

Læs om arbejdsrelaterede spørgsmål og udfordringer, nye trends, tendenser, stress, trivsel og selvudvikling.

FÅ BLOGINDLÆG
DIREKTE I DIN INDBAKKE

TILMELD DIG HER

Giv de gode arbejdsvaner et puf

En god arbejdsvane kan ikke gøres for tit. Gode arbejdsvaner højner arbejdsglæden og styrker samarbejdet. Hvad er dine gode arbejdsvaner? Tænk hvis der var flere der gjorde som dig, hvordan ville din arbejdsdag så være? Giv dine gode arbejdsvaner et puf, del dem med andre og lær af hinanden, det er sådan de gode ringe […]

Mangel på arbejdsglæde gør dig syg

Alle fortjener at have arbejdsglæde. Ikke alene fordi du bruger en stor del af dit vågne liv på arbejdet men også fordi det er selvskadende at overse faresignaler. Er du for eksempel opmærksom på de små første tegn på stress og mistrivsel? Stakåndethed, trykken for brystet, hjertebanken, øget tissetrang, ”sommerfugle” i maven muskelspænding osv. er […]

Er selvledelse en del af jeres kultur?

Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. En indsigt der burde være de fleste bekendt, men hvis man tror at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene, må man tro om. I min optik skal virksomhedens ledelse styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens […]

Kan forandringer forenes med tryghed?

Dagligt skal ledere og medarbejder forholde sig til forandringer, omlægninger, omstruktureringer, intensiv konkurrence og markante besparelser for blot at nævne nogle af de aspekter der er i de radikale forandringer, som mere end nogen sinde har indtaget hverdagen både i erhvervslivet og i den offentlige sektor. Jeg tror at evnen til, at gribe forandringerne er […]

Vi har ansvar for hinanden på arbejdspladsen

At være en social støtte for hinanden på arbejdspladsen er med til at forebygge stress. Vi kan hjælpe hinanden i pressede situationer, både ved at give en hånd med og være en praktisk hjælp, men også ved at tale om tingene og LYTTE. Det er individuelt hvad der stresser os, men 3 faktorer på arbejdspladsen […]

En velfortjent pause

Korte slentreture gavner helbredet. En gåtur kan sænke dit blodsukke, forlænge dit liv og give dig en bedre arbejdsdag, viser en række undersøgelser. Bare at rejse sig op og slentre rundt er nok til, at hindre en stigning i blodsukkeret. En kort slentretur en gang i timen kan angiveligt reducere risikoen for pludseligt, at dø […]

Træning er vigtig – også når du er ramt af stress

Men når man er stresset skal man passe på hvordan man træner. Du sover dårligt, tingene i dagligdagen spidser til og tankerne køre i spind. Med andre ord: Du er stresset. Når du har det sådan, er det vigtigt ikke at stresse dig selv yderligere gennem hård motion. Vær opmærksom på, hvad du kaster dig […]

Nye arbejdshæfter til arbejdsmiljøarbejdet

I går blev min arbejdshæfter officielt udgivet. Så det er med stolthed at jeg nu kan kalde mig forfatter til 5 titler. 🙂 De nye arbejdshæfter udgives i første omgang kun som e-bøger og har følgende titler: Hvorfor en arbejdspolitik – Sådan griber i det an. Hvorfor arbejdsmiljørundering – sådan griber I det an. Hvorfor […]

Et bedre arbejdsliv

Hvor tit drømmer du om et bedre arbejdsliv? Hvor tit forfølger du drømmen? Lad drømmen om et godt arbejdmiljø blive til virkelighed, hvor alle hjælper, tager ansvar, roser, acceptere og respekterer hinanden samt griner sammen. Et godt arbejdsmiljø og gode kollegiale oplevelser, skal ikke kun være en drøm! Væk drømmen til live og tag ansvar. […]

Sandheden om sygemeldingen er ikke altid den vi tror

Chris og chokoladefabrikken lavede for nogle år siden en række sjove indfald omkring fraværd på arbejdspladsen. Hej Chef, jeg komme ikke på arbejde i dag, fordi…… Ja forklaringerne var mange og ofte meget fantasifulde, men sandheden i disse jokes ligge måske ikke så langt fra virkeligheden. Hej Chef, jeg komme ikke på arbejde i dag, for jeg […]

Ledere er stressede som aldrig før

Ny undersøgelse viser at ledere i Danske virksomheder er stresset som aldrig før. Det høje stressniveau går ud over medarbejderne og dermed også produktiviteten og effektiviteten. Man har som leder, en nøgleposition i organisationen og samtidig er man rollemodel for medarbejderne, derfor er det vigtigt at undgå alvorlig stress på dette niveau i organisationen. Stress smitter! Medarbejdere der oplever en […]

Vold uden for arbejdstiden er også dit ansvar som arbejdsgiver

Som arbejdsgiver har du nu også pligt til, at forebygges risikoen for arbejdsrelateret vold uden for arbejdstiden. 1. februar 2015 trådte en ny bestemmelse i arbejdsmiljøloven i kræft. Denne bestemmelse påhviler dig som arbejdsgiver, at sikre forebyggelse af risikoen for vold uden for arbejdstiden. De konkrete regler for hvordan man som arbejdsgiver skal forholde sig ift. […]

Et godt arbejdsmiljø kan aflæses på bundlinjen

Vi ved alle, at et dårligt arbejdsmiljø har stor negativ betydning for bundlinjen, gennem sin påvirkning af trivsel, motivation og engagement. Men tør vi gøre noget konkret ved det, når vi konstatere at der er et behov for forbedring? Er holdningen, at det er medarbejdernes opgave at skabe trivsel, at vi ikke kan gøre noget […]

Balance ApS ekspanderer – Partnere søges

Partnere med ambitioner, kompetencer og kapital til at start sin egen del af forretningen op søges. Balance ApS er i gang med, at sætte sit præg på arbejdsmiljøet rundt i de danske virksomheder og organisationer, og mangler derfor top motiverede partnere, der vil drive egne lokale afdelinger rundt om i Danmark. Vil du være med i en […]

Vi gør det let for jer – kom igang med jeres APV

Bruger I for meget tid på jeres APV’er og er i trætte af papir og skemaer til manuel udfyldelse, så er Balances APV system måske noget for jer. Vi sætter fokus på enkelthed og brugervenlighed, og med få klik er jeres APV-platform definere og besvaret. Vi gør det let og enkelt for jeg. Ingen bindinger […]