Balance Kurser

Klogere til kaffen – Tag hånd om trivslen

Dato: 18-9-2019 kl. 14.00-16.00
Sted: Slagelse Erhvervscenter, Sdr. Stationsvej 26. 1 sal, 4200 Slagelse

Dette ‘Klogere til kaffen’-arrangement sætter fokus på organisationens psykiske arbejdsmiljø. Medarbejdere, der er mentalt ovenpå og trives, er produktive medarbejdere, mens mistrivsel sænker produktiviteten og kvaliteten i opgaveløsningen. Lav trivsel kan samtidig skade samarbejde og relationer på arbejdspladsen.

Kom og vær med til at sætte fokus på trivsel på arbejdspladsen.

Tilmeld dig her.

Leder tag dit ansvar og skab trivsel på arbejdspladsen

Dato: 24-09-2019 kl. 13.00-16.30
Sted: Dalby Hotel, Vordingborgvej 425, 4690 Haslev.

Igen i år afholder vi – i samarbejde med Lederne, vores altid velbesøgte konference ‘Leder tag dit ansvar’. Denne gang har vi arrangeret et oplæg fra Howden, der sidste år vandt ‘Arbejdsmiljøprisen’ og nu er klar til, at give andre arbejdsmiljøinteresserede ledere en idé om hvad det kræver, at bane vejen for et sundt og velsmurt arbejdsmiljø. Vi kommer med nogle brugbare værktøjer i forhold til, at forbedre arbejdsmiljø og trivsel når du som leder, skal sørge for et godt arbejds-klima på din arbejdsplads.

Hold dig løbende opdateret her på siden – vi sætter et tilmeldings-link op så snart vi har det!

Bliv stress- og trivselsvejleder 2019

Bliv stress- og trivselsvejleder – Lær at navigere i det psykiske arbejdsmiljø

Tag med på grunduddannelsen, bliv stress- og trivselsvejleder – Få et bedre psykisk arbejdsmiljø med en stress- og trivselsvejleder i virksomheden.

Uddannelsen udvikler medarbejder og leder til at navigere i et psykisk arbejdsmiljø, hvor påvirkninger og stress har indflydelse på den generelle trivsel, samt at være sparringspartner på alle niveauer i organisationen, med baggrund i det psykiske arbejdsmiljø. Du får indsigt i stress og stresshåndtering i forhold til den enkelte persontype og generelt, så du kan rådgive, vejlede og støtte ift. stress på din arbejdsplads. Arbejdspladsen kan ikke alene spare mange penge ved at fokusere på trivsel – der er også mulighed for at skabe større motivation, fleksibilitet og arbejdsglæde samt mere livskvalitet for det enkelte individ.

Uddannelsen tilpasses virksomheden så kursisten(erne) får den relevante viden ift. krav og procedurer der følger med virksomhedens profil.

Her kan du se eksempler på nogle af vores tidligere afholdte kurser og foredrag – lad dig inspirere. Vi tilbyder at sammensætte et oplæg/kursus der matcher jeres behov.

Leder tag dit ansvar og skab trivsel på arbejdspladsen (Afholdt)

Dato: 13-3-2019 kl. 13.00-16.30
Sted: Comwell Klarskovgaard, Korsør Lystskov 30, 4220 Korsør.

Igen i år afholder vi – i samarbejde med Lederne, vores altid velbesøgte konference ‘Leder tag dit ansvar’. Lige som sidste år vil både jeg selv, Lone og Jane give dig, nogle brugbare værktøjer i forhold til, at forbedre arbejdsmiljø og trivsel når du som leder, skal sørge for et godt arbejds-klima på din arbejdsplads.

 

 

​Leder tag dit ansvar og skab trivsel på arbejdspladsen (Afholdt)

Et godt arbejdsmiljø tager udgangspunkt i ansvar og lederskab – og det bedste afsæt for at tage ansvar og gøre en forskel i forhold til stress og trivsel, er at tage udgangspunkt i dig selv.

På konferencen sætter vi fokus på, hvordan du spotter og håndterer stress – både hos dig selv og andre. Samtidig får du svar på, hvad du konkret kan gøre for at undgå, at stress udvikler sig til sygemeldinger.

Udover eksperternes input får du en række anvendelige og brugbare værktøjer, som du kan tage med hjem og bruge med  det samme. Efter konferencen er du klædt bedre på til, at håndtere stress og opnå større trivsel i organisationen.

 

Workshop: Effektiv arbejdsdag uden stress! (Afholdt)

Få en komplet opskrift på, hvordan du skaber en effektiv ​og stressfri arbejdsdag.

Stress er kommet for at blive, eller er det? (Afholdt)

At stress kræver mange ressourcer og er omkostningsfyldt for alle parter, er der vis ingen der er i tvivl om, men gør vi noget ved det?

Vil du have værktøjer til at reducere stress eller helt undgår det, vil du opnå mere energi og overskud i hverdagen, og opleve at være mere forstående over for dine kollegaer og nærmeste?

Tryghed og sikkerhed i organisationen og for det enkelte individ tager udgangspunkt i ansvar og lederskab – og det bedste afsæt for at tage ansvar er viden. På denne konference sætter vi denne gang fokus på stressforebyggelse og -forståelse – både i forhold til dig selv som leder og virksomhed. Udover eksperternes input får du en række anvendelige og brugbare værktøjer, som du kan tage med hjem og bruge med det samme. Efter konferencen er du klædt bedre på til at håndtere stress og opnå større trivsel i organisationen.  

Klogere til kaffe -din næste medarbejder (Afholdt)

Vi sætter fokus på din virksomheds næste rekruttering
Vær sikker på, at din næste medarbejder er den rigtige – og at du er den rigtige for medarbejderen.

Der er gang i hjulene overalt i Danmark. Men der er faktisk ekstra meget fart på her på Vestsjælland. Det betyder, at mange virksomheder står overfor at skulle ansætte nye medarbejdere.

For nogle virksomheder kan det være svært at finde den rette. For andre er udfordringen, at man skal til at finde en   profil, der ikke ligner dem man har i forvejen, fordi det er en ny type opgaver der skal løses. Under alle omstændigheder er det både dyrt og unødvendigt at gøre det forkert. Og når du først har fået kontakt til den rigtige medarbejder, gælder det om at kunne vise, at din virksomhed er den rette for medarbejderen.

​Det kan du blandt andet gøre ved at vise, at der er styr på ansættelsesforholdene og at der står en god kollegagruppe klar til at tage imod. På Klogere til Kaffen sætter vi denne gang fokus på din næste rekruttering. Med vores eksterne eksperters input, får du en række anvendelige værktøjer som du kan tage med hjem og gøre brug af med det samme. Arrangementet er tilrettelagt, så der er noget at tage med hjem både for dig, der ansætter for første gang og for dig, der skal udvide medarbejdergruppen.

Balance bøger

Bogen er skrevet af Britta Olsson, og har på ganske få måneder fået stor succes. Bogen er anmeldt og kan også købes i boghandlen.

Pris: 120,-

Køb her

Hvorfor en arbejdsmiljøpolitik og hvordan udarbejde den. Et inspirerende arbejdshæfte der guider jer step for step.

Pris: 75,- (e-bog)

Køb her

Hvorfor en arbejdspladsrundering og hvordan kommer i igang?. Et inspirerende arbejdshæfte der guider jer step for step.

Pris: 75,- (e-bog)

Køb her

Arbejdspladsbrugsanvisning. Hvordan gribes dette lovkrav an. Et inspirerende arbejdshæfte der guider jer step for step.

Pris: 75,- (e-bog)

Køb her

Hvordan gribes udfordringer og problemstillinger an på en konstruktiv måde. Et arbejdshæfte der guider jer step for step.

Pris: 75,- (e-bog)

Køb her
Skab inspiration på arbejdspladsen med Balances arbejdsmiljøplakat. Et godt arbejdsmiljø kræver samarbejde!


Pris: 50,- (A3 format)

Køb A3 format Download Gratis A4 format

CSR, forkortelsen for Corporate Social Responsibility og på dansk oversat til virksomhedernes sociale og samfundsmæssige ansvar, handler grundlæggende om, at virksomheder handler globalt og samfundsmæssigt ansvarligt, for eksempel ved at tage hensyn til menneskerettigheder, sociale vilkår, arbejdsforhold, miljø, klima o.a. Forstå begrebet og gør brug af det, i jeres organisation og på jeres arbejdsplads.

Bliv medlem af Balances medlemsside – Arbejdsmiljø i balance og få adgang til skabelonen for CSR-politik.

Pris: Gratis

Download gratis