Et godt arbejdsmiljø er afhængig af trivsel. Overblik, succes, handlekraft og forbedringer er vigtige parameter for øget indtjening, fastholdelse af ressourcer og en sikker plads på markedet. Sammen kan vi skabe balance i din virksomhed.
Et godt arbejdsmiljø er afhængig af trivsel. Overblik, succes, handlekraft og forbedringer er vigtige parameter for øget indtjening, fastholdelse af ressourcer og en sikker plads på markedet. Sammen kan vi skabe balance i din virksomhed.
Her er kommunikation og trivsel det bærende element. Få hjælp og rådgivning omkring arbejdsmiljø, fra dokumentstyring til det psykiske arbejdsmiljø med fokus på stress og trivsel.
Trivsel og arbejdsglæde
Vi fokuserer på arbejdsglæden og sætter ind i forhold til stressforebyggelse- og afvikling. Med dialog, de korrekte værktøjer, indsigt og handling opstår balancen hos den enkelte.
Målrettet handlekraft
Vi skaber konkrete og målbare handlinger i henhold til ny læring, mærkbare adfærdsændringer og den værdiskabelse der giver et nyt positivt drive i hverdagen og sætter gang i motivation.
ALL-IN aftaler
Vi tilbyder at være sparringspartner i en autoriseret kundetilpasset aftale, lede valgte forbedringsprojekter, supplerer med relevante kompetencer, eller direkte arbejde med opgaver som en ekstern medarbejder. Med ALL-IN aftaler sikrer du dig at få en ekstern medarbejder, der har de optimale kompetencer indenfor områder som arbejdsmiljø, sikkerhed og kvalitet. Trods relevans og lovkrav ses disse områder ofte nedprioriteret.
Fordelene ved ALL-IN aftaler:
Lavere omkostninger Besparelse på ressourcer
Rette kompetencer Justerbare kapacitetsbehov Besparelser på oplæring Løbende opdatering på nye lovkrav Fastholdelse i interne rutiner og processer
Vores ALL-IN aftaler kan omhandle og varetage nævnte områder, i det omfang virksomheden har behov for det. Ordningen betyder “nye” øjne på opgaverne, og en uvildig gennemgang af de aktuelle processer. Det rette fokus vil i sidste ende betyde besparelser og mere på bundlinjen. Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Vi tilbyder at være sparringspartner i en autoriseret kundetilpasset aftale, lede valgte forbedringsprojekter, supplerer med relevante kompetencer, eller direkte arbejde med opgaver som en ekstern medarbejder. Med ALL-IN aftaler sikre du dig at få en ekstern medarbejder der har de optimale kompetencer indenfor områder som arbejdsmiljø, sikkerhed og kvalitet. Trods relevans og lovkrav ses disse områder ofte nedprioriteret.
Fordelene ved ALL-IN aftaler:
Lavere omkostninger Besparelse på ressourcer
Rette kompetencer Justerbare kapacitetsbehov Besparelser på oplæring Løbende opdatering på nye lovkrav Fastholdelse i interne rutiner og processer
Vores ALL-IN aftaler kan omhandle og varetage nævnte områder, i det omfang virksomheden har behov for det. Ordningen betyder “nye” øjne på opgaverne, og en uvildig gennemgang af de aktuelle processer. Det rette fokus vil i sidste ende betyde besparelser og mere på bundlinjen. Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Et stærkt samarbejde er vejen til et bedre arbejdsmiljø!
Vores rådgivning er drevet af kundens behov. Det er vores mål, at vores rådgivning gør hverdagen bedre for virksomheden og de ansatte, og samtidig bidrager til en bedre bundlinje. Nedenfor ses de områder, vi tilbyder arbejde og rådgivning inden for.
Vi skræddersyr også samarbejdsaftaler, herunder ALL-IN aftaler, som sikrer vores kunder en ordning, hvor der trækkes på alle vores ydelser tilpasset kundens behov. Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Gør hverdagen bedre for virksomheden og de ansatte, og samtidig bidrag til en bedre bundlinje. Vores rådgivning er drevet af kundens behov og ikke flotte men tomme hensigtserklæringer. Vi rådgiver på arbejdsmiljøområdet, både i forhold til den daglige drift og virke.
Ved opgaver uden for vores felt, samarbejder vi med andre aktører på områder, som kan supplere vores ydelser.
Som virksomhed kan man godt blive i tvivl om, hvorvidt virksomheden overholder arbejdsmiljølovgivningen og de mange bekendtgørelser. Vi kan skabe klarhed omkring dette, ved at gennemgå virksomheden med udgangspunkt i arbejdstilsynets arbejdsmiljøvejvisere, arbejdsmiljølovgivningen og mange års erfaring.
Vi gennemgår blandt andet virksomhedens arbejdspladsvurdering, arbejdsmiljøorganisation og øvrige arbejdsmiljøforhold. Vi udarbejder en skriftlig rapport om fejl og mangler, samt forslag til løsning heraf. Vi sikre virksomheden en mulighed for, at være på forkant med arbejdstilsynet, og dermed forberedt på besøg af arbejdstilsynet.
En arbejdsmiljøgennemgang/screening af virksomheden er et stærkt ledelsesværktøj, der er med til at give overblik og sætte fokus på handlingsmuligheder.
Som All-in kunde, vil rapporten tillige være tilgængelig elektronisk i virksomhedens tilpasset kundemappe.
Lovgivningen stiller krav til dannelse af en arbejdsmiljøorganisation, hvis der er mere end 9 ansatte i virksomheden. En god arbejdsmiljøorganisation er helt afgørende for virksomhedens arbejdsmiljøarbejde og kan sikre, at virksomheden hele tiden er på forkant med lovgivningen, forebygger ulykker og arbejder med løbende forbedringer af arbejdsmiljøet.
Vi har mange års erfaring med at opbygge og effektivisere arbejdsmiljøorganisationer, med udgangspunkt i den enkelte virksomheds drift- og ledelsesforhold. En god arbejdsmiljøorganisation bidrager til at udvikle hele virksomheden. Arbejdsmiljøloven stiller i store træk de samme krav til virksomheder med 1-9 ansatte, der er her dog ingen krav om en direkte arbejdsmiljøorganisation, men her er ledelsen alene ansvarlig for arbejdsmiljøet.
Et stærkt samarbejde er vejen til et godt arbejdsmiljø.
Et er lovgivning, et andet de ressourcer der er til rådighed. Vi har flere elektroniske værktøjer til udarbejdelse af APV’en.
Værktøjet sikrer: At I overholder lovgivningen og samtidig spare tid og ressourcer En brugervenlig tilgang, der er let at tilgå At den enkelte medarbejder bruger minimal tid på besvarelse af sin APV
Det kan ikke gøres nemmere! BONUS: Systemet er udviklet, så det også kan bruge til trivselsmåling, en mulighed I selvfølgelig får med uden ekstra omkostning.
APV (Arbejdspladsvurdering) Alle virksomheder med ansatte skal udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering. APV’en skal fornyes hvert tredje år eller ved alvorlige ulykker, organisationsændringer og omrokeringer. Vi sikre, at den lovpligtige APV bliver et dynamisk værktøj for virksomheden. Vores tilgang til APV tager udgangspunkt i virksomhedens normale arbejdsprocesser og giver hele tiden virksomheden overblik, og bidrager dermed til et systematisk og forebyggende arbejdsmiljø.
APV’en er et stærkt værktøj til løbende forbedring af arbejdsmiljøet, samt en måde at få overblik og systematisering af arbejdsmiljøarbejdet.
Vi kan tilføre virksomheden ressourcer, være sparringspartner og support eller gennemfører projektet, at få udarbejdet den lovpligtige APV i virksomheden. Vi står også til rådighed efterfølgende for sikring af, at de rigtige handlinger bliver igangsat og udført, samt at fastholde hele organisationen i det værdiskabende sikkerheds- og arbejdsmiljøarbejde.
Loven stiller ikke krav om hvordan APV’en udføres, men at den udarbejdes.
En ofte overset ressource, når fokus går på drift, økonomi, strategi og ledelse, er den allervigtigste ressource og den eneste grund til, at en virksomhed kan eksistere, nemlig medarbejdere. (læs alle medarbejder i virksomheden, uanset niveau).
Medarbejdertrivsel, arbejdsglæde og engagement, god ledelse, effektivitet, kommunikation, evnen til at lære nyt og forandre sig, samt reduktion af sygefravær mv. har afgørende betydning for den enkelte virksomheds succes og ikke mindst bundlinjen. Der kan gøres rigtig meget for få penge!
Vi tilbyder:
Trivselsmåling Kontorvejledning Uddannelse af bl.a. stress- og trivselsmedarbejder. Opbygning og implementering af stress- og trivselspolitik Workshops og foredrag om stress og arbejdsglæde. Medarbejder specifikke samtaler evt. ift. udvikling og afvikling og sparring Support til leder og medarbejder m.m. Erhvervscoaching
Måske tænker du ikke, at kemi er en del af dit arbejdsmiljø, men kemiske stoffer og materialer kan forekomme mange steder i arbejdsmiljøet og kan udgøre en sundhedsrisiko, hvis ikke det håndteres rigtigt. Det gælder både hudskader, skader på luftveje, kræft eller allergi. Derfor er det vigtigt med en kemisk risikovurdering på arbejdspladser, hvor kemiske stoffer er en del af arbejdsmiljøet.
Alle virksomheder, der anvender kemi og stoffer med faresymboler i forbindelse med deres drift, er underlagt kravet om udarbejdelse af kemiske risikovurderinger. Disse skal vedligeholdes og opdateres i takt med bortskaffelse, ny indkøb og opdaterede sikkerhedsdatablade fra leverandøren. Den kemiske risikovurdering sikrer, at jeres medarbejdere altid har de nyeste informationer om, hvordan produkterne bør håndteres under brug.
Vores tilgang til de kemiske risikovurderinger tager udgangspunkt i virksomhedens drift og normale arbejdsprocesser, og giver hele tiden virksomheden overblik og bidrager dermed til et systematisk og forebyggende arbejdsmiljø, med baggrund i gældende lovkrav på området.
Gør arbejdet med den kemiske risikovurdering nemmere for virksomheden. Benyt KemiBalance– vores app, som er specifikt udarbejdet til at hjælpe vores kunder, med at få et enestående overblik, over virksomhedens kemiske processer og tilhørende farer.
Med KemiBalance, sikrer du dine medarbejderes sikkerhed samtidig med, at både interne og eksterne kontroller kan gennemføres smertefrit.
Reducér risikoen for arbejdsrelaterede ulykker og sygdomme ved at få et klart billede af de kemiske risici på arbejdspladsen.
Løsningen er velegnet til både små og store virksomheder, der håndterer kemiske produkter.
Slut med at skulle gennemgå sikkerhedsdatablade manuelt – app’en giver et hurtigt overblik og en risikovurdering baseret på netop din beskrivelse.
Letter dokumentationen af virksomhedens risikovurderinger og sikkerhedsforantaltninger for inspektioner og intern revision.
Spar rigtig mange penge - lav en måling af dit indeklima! Der er mange fordele ved at måle på indeklimaet, og vores IC-Meter er et yderst effektiv og professionelt instrument til at lave en sådan måling.
Du kan nøje følge tallene for: Støj Fugten Temperaturen CO2 og dermed udluftningen i rum og lokaler
Har man mistanke om skimmelsvamp og evt. manglende udluftning vil instrumentet kunne afsløre blandt andet dette.
Vi stiller vores professionelle måler (IC-meter) til rådighed for en måling hos jer. Få en ‘her og nu’ måling eller følg udviklingen over flere dage. Du kan følge grafernes udvikling gennem vores serverløsning og endeligt udskrive en grafisk rapport, så data kan gennemgås og analyseres, og med baggrund heri kan optimere lokalernes drift til gavn for personer, kvalitetssikring af opbevaringen af varer, afsløring af problemer, skimmelsvamp og ikke mindst til at give store besparelser på sygedage, varme og elforbruget.
Hvad kan jeg med IC-Meteret?
Indeklima er noget der påvirker os alle, hvad enten vi sidder i møde, arbejder på en offentlig institution, i industrien eller bare går rundt derhjemme. Vidste du, at vi nordeuropæere tilbringer hele 90% af vores liv indendøre? Det stiller højere krav til indeklimaet, end de fleste er klar over. Begrebet indeklima dækker i virkeligheden over en del forskellige aspekter af miljømæssig art. Det er elementer som temperatur, luftfugtighed og CO2. Alle har de en stærk indvirkning på hvordan vi har det, når vi opholder os indenfor – både fysisk og psykisk.
Indeklimaet på en arbejdsplads har en helt essentiel betydning for produktiviteten hos virksomhedens ansatte. Dette er for længst påvist og de klogeste virksomheder er dem, der tager dette alvorligt og passer godt på deres største værdi: medarbejderne. Hvis elementer som temperatur, luftfugtighed m.m. ikke har de rette værdier, så giver det koncentrationsbesvær, sænker produktiviteten, motivationen og giver generelt utilpashed hos medarbejderne. På længere sigt giver det rette indeklima også langt færre sygedage hos personalet. Mindre sygefravær + højere produktivitet, det er altså penge direkte på bundlinjen.
Hvad der er vigtigt på en arbejdsplads er naturligvis endnu vigtigere i hjemmet, hvor resultatet ikke kan måles i kroner og ører, men i helbred og trivsel, i raskhed og liv.
Hos Balance har vi stort fokus på indeklimaet og hjælper gerne jer med en indeklimamåling. IC-meteret er et professionelt måleinstrument, som måler på CO2, støj, luftfugtighed og temperatur. Data vises i en overskuelig rapport og kan aflæses på alle enheder, pc, ipads mv. En scanbar QR-kode på IC-meteret gør aflæsning af data endnu nemmere. Med IC-Meteret og kyndig vejledning fra Balance, kan du sikre dig, at dine lokaler, herunder møde-, kontor-, produktionslokaler m.v., alle har et optimalt indeklima.
Lej et IC-Meter Gennem Balance er det muligt at leje et IC-Meter efter aftale.
Leje af IC-Meter (GSM) med sim-kort og klargjort til brug: 1500,-/uge*
Som lejer kan du følge med i data og gøre dig dine overvejelser på baggrund heraf. Ønskes en rapport og sparring til data, kan dette aftale med et tilkøb.
*Alle priser er oplyst uden fragt, leveringsomkostninger og moms.
Indoor Climate Meter (IC-Meter) er en “indeklimamåler”, som vha. en simpel brugerflade giver oplysninger om indeklimaet. IC-Meteret er forbundet til en server, hvor alle data gemmes i en Cloud-løsning og resultaterne kan hentes ned på enten PC, Ipad og/eller smartphone.
En god nedfældet politik og arbejdsinstruktioner m.m., kan gøre en stor forskel for arbejdsmiljøet og være et afgørende ledelsesværktøj.
Det sætter rammen omring virksomheden og er med til at definere virksomheden, samtidig med at man som medarbejder kender sine mål og forventninger, og kan være en stor støtte i daglige. Vi har mange års erfaring med udarbejdelse af ledelsessystemer, herunder virksomhedspolitiker, arbejdsinstruktioner, beredskabsplaner m.m. og tager altid udgangspunkt i virksomhedens drift og ledelsesforhold.
Kom hurtigt igang Spar tid og ressourcer. Kom hurtigt igang og vær sikker på, at I overholder lovgivningen. Vi har udarbejde en arbejdsmiljøhåndbog og bilagsmappe, som indeholder alle lovkravsmæssige procedure, instruktioner m.m. Mapperne er udarbejdet så der skabes balance mellem krav og virksomhedens ressourcer.
Er I opmærksom på, at arbejdsmiljøloven stiller krav om, at alle virksomheder, organisationer m.m. hvert år skal udarbejde en årlig årsrapport på arbejdsmiljøområdet?
Årsrapporten skal drøftes i organisationen eller arbejdsmiljøorganisationen, deraf arbejdsmiljødrøftelse. Rapporten skal være tilgængelig for myndigheder ved henvendelse.
Arbejdsmiljødrøftelsen er et stærkt ledelsesværktøj, som giver overblik og bidrager til et systematisk arbejdsmiljøarbejde. Vi tilbyder med vores mange års erfaring, at udarbejde den årlige drøftelse med udgangspunkt i virksomheden ønsker, krav og forventninger.
Som virksomhed kan man godt blive i tvivl om, hvorvidt virksomheden overholder gældende lovgivning, de mange bekendtgørelser og andre bestemmelser. Vi skaber klarhed og overblik omkring dette og sikre os at I virksomheden er bekendt med de krav de er underlagt.
Vi tager udgangspunkt i virksomhedens drift, forretningsområde, placering m.m. og gerne med baggrund i en arbejdsmiljøgennemgang. Vores mange års erfaring på område, vil være til virksomhedens fordel og hurtigt skabe sikkerhed.
Som All-in kunde, vil vi altid sikre at virksomheden holdes opdateret med gældende lovkrav og andre bestemmelser, lige som vi vil tilsikre et let tilgang til gældende krav elektronisk, via den tilpasset kundeside.
Flere virksomheder er stillet over for direkte lovgivningskrav eller eget ønske om, at følge forskellige standarder og godkendelser, evt. for at være på forkant med samfundets udvikling, øget fokus på salg og markedsføring, undgåelse af restriktioner, eller hvad der nu kan ligge til grund herfor.
Ved ønske om en certificering eller godkendelse, tilbyder vi en uvildig gennemgang af virksomhedens eksisterende systemer og/eller dokumentation. Dette for afdækning af, om grundlaget for den ønskede certificering eller godkendelse er tilstrækkeligt og vurdering af, hvad der evt. skal til, for at opnå certificering eller godkendelse. Dette også kaldet en GAB-undersøgelse.
Vi tilbyder den nødvendige support, udarbejdelse af nødvendig dokumentation og i sidste ende, sikre implementering for fortsat opretholdelse af certificeringen eller godkendelsen i virksomheden.
Vi har erfaringer med: ISO 9001 – Kvalitetsstyring
ISO 14001 – Miljøledelse
ISO 45001 (tidligere OHSAS 18001 – Arbejdsmiljøledelse)
SKS (sikkerhedskvalitetsstyringssystem, inden for EL-branchen)
Miljøgodkendelse
Affaldshåndtering
I forbindelse med certificering og styringssystemer følger audit med som et krav for opretholdelse.
Vi har erfaring med: Intern og ekstern audit
Auditortræning og uddannelse
Som en del af miljø- og arbejdsmiljøfokus, kan vi ikke komme uden om affaldshåndtering. Affald er noget alle virksomheder, institutioner, skoler m.m. har. Ofte er det et område, der ikke får den store fokus eller interesse. Der er lovkrav på området, kender I dem, jeres virksomhed er underlagt?
Der bruges mange penge på affaldshåndtering, både internt som eksternt. Der er penge at spare og for flere, mange penge at sparre. Det er også muligt, at tjene penge på affaldet, ved den rette håndtering.
Udover den økonomiske side, så vil styr på affaldsområdet også give signal til omverden om jeres fokus på miljø og være med til at skabe et grønt image og understrege jeres CSR.
Vi tilbyder bl.a igennem vores samarbejdspartnere, at komme ud og kikke jeres virksomheds affaldshåndtering igennem og give en vurdering, af jeres muligheder for besparelse og indtjening.
Korrekt affaldshåndtering giver indtjening og bedre bundlinje.
Mange virksomheder har allerede fundet gevinsten ved brug af stressbehandling/-coaching, som en fast del af virksomhedskulturen. Stresscoaching sikrer virksomheden mindre sygefravær, øget arbejdsindsats, færre fejl, øget trivsel og arbejdsglæde, og dermed spares tid og penge.
Stressbehandling er for alle medarbejde i organisationen, og henvender sig til alle typer virksomheder, organisationer, klubber, foreninger m.m.
Der kan være mange grunde til at en medarbejder rammes af stress. Stress skal tages alvorligt og behandles hurtigst muligt, for alle parters skyld.
Stress er desværre ikke kun forbeholdt de få. Vi ser en stadig stigning af stressramte medarbejdere og længere sygefravær pga. stress. Nogle kommer aldrig tilbage til arbejdsmarkedet igen og virksomhederne har store udgifter forbundet med dette.
Vi tilbyder en målrettet hjælp til forebyggelse og afhjælpning af stress. Få sygemeldte medarbejdere tilbage på arbejdet, sikring af mindre sygefravær, øget effektivitet, større arbejdsglæde og trivsel, for alle parter.
I dag bruges begrebet stress om mange situationer og det er derfor vigtig, at skelne og have fokus på, hvornår det er reel stress og hvornår det er en positiv udvikling i et travlt miljø.
Elementer i stressbehandling: Forståelse af stress
Målrettet hjælp til at få stressen ud af kroppen
Tackle/forebygge fremtidig stress
Redskaber/læring og coaching løbende gennem hele forløbet
Tilbagevenden efter sygemelding
Har I mistet fokus eller overblik over virksomhedens arbejdsmiljøarbejde, kan der være hurtig hjælp at hente i en 360° arbejdsmiljøscreening. Den tager cirka 15 minutter, og kan klarlægge hvor langt I er på alle virksomhedens ledelsesparametre.
Vores værktøj giver svar på om I er opdaterede, på alt fra årsdrøftelser og viden om lovkrav til kemiske risikovurderinger, trivselsmålinger og meget mere.
Træf de nødvendige valg baseret på netop jeres aktuelle arbejdsmiljøsituation og få det bedste ud af jeres ressourcer – Ring på 2162 1176 eller skriv en mail til info@balancedanmark.dk og få den rette vejledning!
Vores 360° arbejdsmiljøscreening kan være en god anledning til at se nærmere på vores ALL-IN pakke.
Stressbehandling
Mange virksomheder har allerede fundet gevinsten ved brug af stressbehandling/-coaching, som en fast del af virksomhedskulturen.
Stresscoaching sikrer virksomheden mindre sygefravær, øget arbejdsindsats, færre fejl, øget trivsel og arbejdsglæde, og dermed spares tid og penge. Stressbehandling er for alle medarbejde i organisationen, og henvender sig til alle typer virksomheder, organisationer, klubber, foreninger m.m.
Der kan være mange grunde til at en medarbejder rammes af stress. Stress skal tages alvorligt og behandles hurtigst muligt, for alle parters skyld.
Stress er desværre ikke kun forbeholdt de få. Vi ser en stadig stigning af stressramte medarbejdere og længere sygefravær pga. stress. Nogle kommer aldrig tilbage til arbejdsmarkedet igen og virksomhederne har store udgifter forbundet med dette.
Vi tilbyder en målrettet hjælp til forebyggelse og afhjælpning af stress. Få sygemeldte medarbejdere tilbage på arbejdet, sikring af mindre sygefravær, øget effektivitet, større arbejdsglæde og trivsel, for alle parter.
I dag bruges begrebet stress om mange situationer og det er derfor vigtig, at skelne og have fokus på, hvornår det er reel stress og hvornår det er en positiv udvikling i et travlt miljø.
Elementer i stressbehandling: Forståelse af stress
Målrettet hjælp til at få stressen ud af kroppen
Tackle/forebygge fremtidig stress
Redskaber/læring og coaching løbende gennem hele forløbet
Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
En ofte overset ressource, når fokus går på drift, økonomi, strategi og ledelse, er den allervigtigste ressource og den eneste grund til, at en virksomhed kan eksistere, nemlig medarbejdere. (læs alle medarbejder i virksomheden, uanset niveau).
Medarbejdertrivsel, arbejdsglæde og engagement, god ledelse, effektivitet, kommunikation, evnen til at lære nyt og forandre sig, samt reduktion af sygefravær mv. har afgørende betydning for den enkelte virksomheds succes og ikke mindst bundlinjen. Der kan gøres rigtig meget for få penge! Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Vi tilbyder: Kontorvejledning
Uddannelse af bl.a. stress- og trivselsmedarbejder.
Opbygning og implementering af stress- og trivselspolitik
Workshops og foredrag om stress og arbejdsglæde.
Medarbejder specifikke samtaler evt. ift. udvikling og afvikling og sparring
Support til leder og medarbejder m.m.
Erhvervscoaching
Ledelsessystem
Ledelsessystem er en fællesbetegnelse for systemer, der dækker kvalitet, miljø og/eller arbejdsmiljø. Disse systemer skaber et overblik for virksomheden og kan sikre, at målrette handlekraften for at opnå den ønskede succes både internt og eksternt.
Ledelsens engagement, skarpt definerede processer og klar fordeling af ansvar er altafgørende for succes. Afhængig af situationen, vælger mange virksomheder en certificeringer indenfor ledelsessystemet. Hvis man kan opnå konkurrencefordele, eller med fordele kan anvende et certifikat overfor kunder eller andre interessenter, kan omkostninger forbundet med en certificering være en god investering.
Vi kan hjælpe virksomheden med at opbygge ledelsessystemer, samle enkeltsystemer i integrerede ledelsessystemer eller slanke og opdatere nuværende systemer, så de fortsat dækker gældende standarder, lovgivning m.m.
Dette ved at skabe væsentlige effektivitetsforbedringer, ensartet og gennemskuelige arbejdsprocesser, færre fejl og besparelser. Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Processer
Ønsker virksomheden at fokusere på kvalitetsstyring og/eller procesforbedringer tilbyder Balance, at tage udgangspunkt i virksomhedens værdikæde og de tilhørende processer. Med udgangspunkt i kundens krav og forventninger, defineres processer og snitflader således at disse krav efterleves.
Dette ved at skabe væsentlige effektivitetsforbedringer, ensartet og gennemskuelige arbejdsprocesser, færre fejl og besparelser.
En proces er defineret ved: Specifikke input Specifikke krav til output
Klar opgavefordeling Klar ansvarsfordeling
En virksomhed med styr på sine processer, vil opnå: Kundetilfredshed
Leverancesikkerhed
Bedre styring af omkostninger
Omkostningsreduktion
Reduceret spildtid
Klar struktur og ansvars- og opgavefordeling
Effektiv proceskortlægning og styring, er de væsentligste parameter i et godt ledelsessystem. Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Erhvervs- og teamcoaching
Mange virksomheder har allerede fundet gevinsten ved brug af erhvervs- og teamcoaching, som en fast del af virksomhedskulturen. Coaching er for alle medarbejdere i organisationen og henvender sig til alle typer virksomheder, organisationer, klubber, foreninger m.m.
Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Undervisning og formidling
Formidling og kommunikation er vigtige parameter til succes. Vi tilbyder at sætte fokus på udvalgte emner i form af foredrag, indlæg, workshops, temadag, kurser m.m.
Har jeres virksomhed brug for en eller flere af ovenstående muligheder, indenfor de begreber vi arbejder med, er du meget velkommen til at kontakte mig.
Eksempel på aktuelle foredrag og indlæg: Stress – hvad er det? (herunder forebyggelse)
Stresshåndtering relateret til ledere og mellemledere
Trivsel og arbejdsglæder, hvad kan jeg selv gøre (fokus på medarbejderens egen indsats)
Forstå din situation (foredrag for opsagte medarbejdere)
Balance vs. stress
Forstå din tanke og skab balance
Balance har udviklet en stress- og trivselsvejleder uddannelse som bygger op om det gode psykiske arbejdsmiljø. Uddannelsen henvender sig til leder og medarbejder i organisationen som vil fremstå som gode rollemodeller og samtidig være garanter for et godt psykisk arbejdsmiljø, med fokus på stress og trivsel.
Vi ved, at et godt psykisk arbejdsmiljø har stor betydning for virksomhedens bundlinje og er værd at investere i.
Du vil få indsigt og læring i: Hvad er stress og hvad er det ikke?
Hvordan “spottes” stress – stresssignaler?
Hvordan stress udvikles og hvilke årsager der kan spilde ind.
Stress forebyggelse og håndtering af stress
Enneagrammet med fokus på triggere, motivation og frygt
Opbygning og markedsføring af et stress- og trivselsvejledeteam
Coaching og den gode samtale
I vil få mage konkrete værktøjer: Stressafviklende værktøjer
Trivselsværktøjer
Energiregnskab
Feedback og coaching værktøjer
Uddannelsen er modulopbygget og indeholder oplæg krydret med eksempler og erfaringer, lige som der er sat tid af til workshop. Der vil være mindre hjemmeopgaver mellem modulerne. Der udstedes uddannelsesbevis som afslutning på uddannelsen.
Uddannelsen bliver afholdt fra 4 deltager og op efter. Der er mulighed for at flere virksomheder slår sig sammen om et hold. Undervisningen bliver tilrettet virksomedens behov og udfordringer.
“Vi er blevet præsenteret for en række velgennemtænkte værktøjer. Emner er hængt op på praktiske eksempler, lige som uddannelsen er basseret på et klart og socialt fundament. Jeg har gennem uddannelsen fået et fagligt løft. Vi har modtaget meget viden og har afprøvet dette undervej, liges om vi hele vejen igennem har haft en god dialog og nogle gode debatter, jeg kan med baggrund heri kun anbefale andre kurset.”
Certificering og godkendelse
Flere virksomheder er stillet over for direkte lovgivningskrav eller eget ønske om, at følge forskellige standarder og godkendelser, evt. for at være på forkant med samfundets udvikling, øget fokus på salg og markedsføring, undgåelse af restriktioner, eller hvad der nu kan ligge til grund herfor. Ved ønske om en certificering eller godkendelse, tilbyder vi en uvildig gennemgang af virksomhedens eksisterende systemer og/eller dokumentation. Dette for afdækning af, om grundlaget for den ønskede certificering eller godkendelse er tilstrækkeligt og vurdering af, hvad der evt. skal til, for at opnå certificering eller godkendelse. Dette også kaldet en GAB-undersøgelse. Vi tilbyder den nødvendige support, udarbejdelse af nødvendig dokumentation og i sidste ende, sikre implementering for fortsat opretholdelse af certificeringen eller godkendelsen i virksomhed
Vi har erfaringer med: ISO 9001 – Kvalitetsstyring
ISO 14001 – Miljøledelse
ISO 45001 (tidligere OHSAS 18001 – Arbejdsmiljøledelse)
SKS (sikkerhedskvalitetsstyringssystem, inden for EL-branchen)
Miljøgodkendelse
Affaldshåndtering
I forbindelse med certificering og styringssystemer følger audit med som et krav for opretholdelse.
Vi har erfaring med: Intern samt ekstern audit
Auditortræning og uddannelse
Skulle du være interesseret i, at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.
Priser og praktiske forhold
Erhvervsrådgivning,outsourcing, APV, håndbøger m.m.: Vi er konkurrencedygtige på vores priser og tilbyder individuelle aftaler. Få en ALL-IN fra 995 kr./måned.
Erhvervscoaching: Enkeltsession (en til en) á ca. 60 min. kan foregå i virksomheden eller i Balances lokaler, kan også være over skype, telefon eller tilsvarende. I så fald er det altid kunden der ringer op.
Stressbehandling: Forløb på 7 sessioner, fordelt over ca. 12 uger incl. materiale fra 8.500 kr. Foregår som udgangspunkt i Balances lokaler
Teamcoaching/konfliktløsning/forhandling: Afhængig af teamets størrelse og emne, deltager fra 1-2 coaches. Der skal som udgangspunkt påregnes et forløb med en varighed af ca. 6 timer. Pris udarbejdes efter aftale. Kan foregå i virksomheden eller i Balances lokaler.
Foredrag, workshops m.m: Priser udarbejdes efter aftale, afhængig af tidsforbrug, antal deltagere og indhold m.m.
Kørsel: Ved kørsel opkræves gældende statstakst pr. km. og 250 kr. pr. påbegyndt ½ køretime
Betaling: Ved bankoverførsel og 8 dages betalingsfrist, medmindre andet er aftalt.
Forsinkelser: Ved forsinkelser til aftalte sessioner reduceres tiden, ikke prisen.
Afbud/forsinkelser: Afbud/aflysning af sessionen skal ske senest 24 timer før planlagte session. Ikke aflyste sessioner afregnes som fuld session.
Gratis Arbejdsmiljø Værktøjer
Herfra kan du hente gratis arbejdsmiljøværktøjer til din virksomhed – for endnu flere værktøjer, kan du melde dig ind på vores medlemsside, hvor du altid kan holde dig opdateret på viden indenfor forskning og politik omkring fysisk og psykisk arbejdsmiljø.
Læs hvad vores kunder selv fortæller om deres oplevelser med os – fra samarbejde og services til resultater. Klik videre og se udtalelserne for at høre deres ærlige feedback.
Hør hvad en ALL-IN aftale har gjort for Friskpresset.dk og Vibes Malerfirma Med ALL-IN aftaler har Friskpresset.dk og Vibes malerfirma sikret sig en ekstern ”medarbejder”, der har de optimale kompetencer indenfor områder som arbejdsmiljø, sikkerhed, miljø og kvalitet. Skulle du være interesseret i, at høre mere om ALL-IN aftaler og de muligheder du har med den, er du velkommen til at kontakte mig.
Stress på arbejdspladsen?
Stresscoaching sikrer virksomheden mindre sygefravær, øget arbejdsindsats, færre fejl, øget trivsel og arbejdsglæde, og dermed spares tid og penge. Stressbehandling er for alle medarbejde i organisationen og henvender sig til alle typer virksomheder, organisationer, klubber og foreninger
Vi tilbyder en målrettet hjælp til forebyggelse og afhjælpning af stress. Der kan være mange grunde til at en medarbejder rammes af stress. Stress skal tages alvorligt og behandles hurtigst muligt, for alle parters skyld.
Elementer i stressbehandling: Forståelse af stress
Målrettet hjælp til at få stressen ud af kroppen
Tackle og forebygge fremtidig stress
Redskaber, læring og coaching løbende gennem hele forløbet
Tilbagevenden på arbejdspladsen
Stressbehandling, stress-/trivselspolitik, foredrag og workshops, ledersparring samt stress- og trivselsvejleder uddannelselse af ambassadører i virksomheden.
Arbejdsområder indenfor stress:
Stressbehandling, foredrag og workshops, ledersparring samt stress- og trivselsvejleder uddannelselse af ambassadører i virksomheden.
Vil du have en dybere forklaring på vores ALL-IN pakke, så kan du læse endnu mere her
Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside AccepterAfvisLæs mere
Cookies og privatliv
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.