Der er godt nyt fra Arbejdsmiljøpuljen til alle med interesse for arbejdsmiljøet i deres virksomheder!
Nu udvider arbejdsmiljøpuljen målgruppen for puljemidlerne, for at nå endnu længere ud.
De nye regler træder i kraft allerede 20. april og inkluderer blandt andre, følgende ændringer
- Private virksomheder med 1-100 ansatte og offentlige p-enheder med mellem 1-50 ansatte kan søge om puljemidler
- Har man behov for hjælp, fra en arbejdsmedicinsk klinik ligestilles disse nu med autoriserede arbejdsmiljørådgivere
- Puljen støtter nu også arbejdet med forebyggelse af høreskadende støj, støv og kemiske påvirkninger
Derfor ansøger du
Puljen har eksisteret, gennem længere tid og der er sendt mange midler ud til de ansøgende, danske arbejdspladser hvor de har hjulpet til brugbare problemløsninger.
Har i konkrete udfordringer med, at forebygge af nedslidning af jeres medarbejdere? – Fysisk hårdt arbejde eller stressende arbejde med megen beslutningstagen – men også blod på tanden for at løse udfordringerne? Så kan i få dækket 80% af udgifterne til arbejdsmiljøarbejdet, gennem Arbejdsmiljøpuljen. Ansøgningen skal i ikke tænke over, den udfylder vi for jer når vi har fået en grundig snak om jeres udfordringer og ønsker. Det eneste i skal gøre er at læse ansøgningen igennem, godkende den og sende den ind til Arbejdstilsynet. Det betyder noget, at ansøgningen udfyldes korrekt og det har vi helt styr på – vi har gjort det med succes, mange gange før.
Jo færre interne udfordringer i skal bruge tid på at slås med, jo mere leveringsdygtige bliver i og jo mere tillid vil jeres kunder have til jer, hvad end i leverer byggematerialer eller konsulentarbejde. Det er en win-win situation at få udarbejdet en plan for jeres arbejdsmiljø med støtte fra Arbejdstilsynets Arbejdsmiljøpulje.
Du kan se en liste over hidtidige tildelinger fra Arbejdsmiljøpuljen her.
Vi kan blandt andet hjælpe med
Udarbejdelse af arbejdsmiljødokumentation (eks. APV og kemisk risikovurdering) – Udarbejdelse og implementering af sikkerhedsprocedurer på risiko-arbejdspladser, samt kontrol af inventar – Rådgivning og foredrag om psykisk arbejdsmiljø – Undervisning og uddannelse af arbejdsmiljøledelse, samt meget andet